Close

ZARZĄDZANIE WIELOKULTUROWĄ SZKOŁĄ, INTEGRACJA CUDZOZIEMCÓW

Pomagamy w tworzeniu i wdrażaniu systemu zarządzania wielokulturową szkołą, którego celem jest szkoła międzykulturowa.

  • prowadzimy autorskie warsztaty na temat zarządzania wielokulturowością w szkole dla dyrektorów szkół
  • prowadzimy szkolenia i konsultacje dla nauczycieli na temat pracy w szkole wielokulturowej
  • wprowadzamy do szkół asystentów kulturowych
  • prowadzimy superwizje dla asystentów kulturowych
  • organizujemy lekcje języka polskiego jako obcego
  • prowadzimy warsztaty adaptacyjne dla uczniów cudzoziemskich

 realizujemy zajęcia i imprezy integracyjne w szkołach wielokulturowych.

Mini rozmówki po polsku

  • Od października 2014 do lipca 2015 roku nasza Fundacja w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Edukacji i Postępu STEP oraz Fundacji Projekt:Polska zrealizowała projekt Mini – rozmówki po polsku. W ramach projektu grupa 20 gimnazjalistów (polskich, wietnamskich i chińskich) z Zespołu Szkół Publicznych w Mrokowie, w podwarszawskiej gminie Lesznowola, wzięła udział w 15 warsztatach twórczych – fotograficznych, w czasie których stworzyła metodą projektową narzędzie komunikacyjne – obrazkową grę mini-rozmówki.

    Projekt ten miał na celu integrację uczniów i uczennic poprzez wspólne artystyczne działanie. Mieliśmy okazję wspierać i obserwować ten wyjątkowy proces. Warsztaty prowadziła Marta Kotlarska, wielokrotnie nagradzana fotografka, realizująca swoje projekty m.in. w Indiach, Nepalu, Austrii i w Polsce.

    Co zrobiliśmy w ramach projektu?

    • stworzyliśmy wspólnie z młodzieżą grę wspierającą naukę języka polskiego dla uczniów i uczennic z Chin i z Wietnamu
    • zorganizowaliśmy imprezę integracyjną dla społeczności szkolnej
    • zorganizowaliśmy wystawę prac uczestników projektu
    • rozdystrybuowaliśmy grę we wszystkich szkołach na terenie gminy Lesznowola

    Projekt został zrealizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

zobacz pozostałe projekty