Close

ZARZĄDZANIE WIELOKULTUROWĄ SZKOŁĄ, INTEGRACJA CUDZOZIEMCÓW

Pomagamy w tworzeniu i wdrażaniu systemu zarządzania wielokulturową szkołą, którego celem jest szkoła międzykulturowa.

  • prowadzimy autorskie warsztaty na temat zarządzania wielokulturowością w szkole dla dyrektorów szkół
  • prowadzimy szkolenia i konsultacje dla nauczycieli na temat pracy w szkole wielokulturowej
  • wprowadzamy do szkół asystentów kulturowych
  • prowadzimy superwizje dla asystentów kulturowych
  • organizujemy lekcje języka polskiego jako obcego
  • prowadzimy warsztaty adaptacyjne dla uczniów cudzoziemskich

 realizujemy zajęcia i imprezy integracyjne w szkołach wielokulturowych.

Projekt Poznajmy się - Lesznowola Gminą wielu kultur
  • Projekt zrealizowaliśmy w partnerstwie z Gminą Lesznowola oraz Fundacją Edukacji Międzykulturowej. Ponieważ w każdej ze szkół na terenie gminy Lesznowola uczą się cudzoziemcy, to w każdej ze szkół zachodzą procesy wielokulturowe pomiędzy Polakami a imigrantami. Zadaniem naszego projektu było wsparcie tych procesów. Działania nasze  zakładały interakcję pomiędzy obiema grupami, której celem było budowanie dialogu międzykulturowego. Projekt w całości był poświęcony wzmocnieniu aktywnego udziału zarówno cudzoziemców jak i Polaków w proces integracji.  Był to pierwszy zaplanowany przez nas etap wspierania tego procesu w szkołach z gminy Lesznowola.

    Co zrobiliśmy w ramach projektu?

    • Przeprowadziliśmy cykl szkoleń „Kompetencje międzykulturowe w wielokulturowej szkole” dla ponad 100 nauczycielek i nauczycieli
    • Przeprowadziliśmy kilkaset godzin warsztatów międzykulturowych dla uczniów i uczennic z klas 0-6 z 5 szkół na terenie gminy
    • Opracowaliśmy i wydaliśmy poradnik szkolny dla uczniów i uczennic z Chin i z Wietnamu, którzy rozpoczynają naukę w polskiej szkole.
    Projekt współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich