Close

ZARZĄDZANIE WIELOKULTUROWĄ SZKOŁĄ, INTEGRACJA CUDZOZIEMCÓW

Pomagamy w tworzeniu i wdrażaniu systemu zarządzania wielokulturową szkołą, którego celem jest szkoła międzykulturowa.

  • prowadzimy autorskie warsztaty na temat zarządzania wielokulturowością w szkole dla dyrektorów szkół
  • prowadzimy szkolenia i konsultacje dla nauczycieli na temat pracy w szkole wielokulturowej
  • wprowadzamy do szkół asystentów kulturowych
  • prowadzimy superwizje dla asystentów kulturowych
  • organizujemy lekcje języka polskiego jako obcego
  • prowadzimy warsztaty adaptacyjne dla uczniów cudzoziemskich

 realizujemy zajęcia i imprezy integracyjne w szkołach wielokulturowych.

Wielokulturowa szkoła w gminie Lesznowola

  • Od lutego 2014 roku do końca czerwca 2015 roku, w Zespole Szkół Publicznych w Mrokowie (gmina Lesznowola) w partnerstwie z gminą Lesznowola, zrealizowaliśmy projekt wpierający zarządzanie wielokulturowością w szkole pt. „Wielokulturowa szkoła w Gminie Lesznowola”. Jego celem było wsparcie integracji uczniów i uczennic cudzoziemskich, przede wszystkim pochodzących z Chin i Wietnamu w polskiej szkole w Mrokowie. Działania projektu skierowaliśmy właśnie do szkoły w Mrokowie, ponieważ aż ok 13% uczniów i uczennic tej szkoły pochodzi z Chin i z Wietnamu. Zróżnicowane kulturowe społeczności szkolnej cechuje złożoność relacji między wszystkimi ich członkami. Dlatego też nasze działania skierowaliśmy zarówno do uczniów, rodziców oraz nauczycieli i pracowników szkoły. Co zrobiliśmy w ramach projektu?
    • wprowadziliśmy do szkoły asystentów kulturowych
    • przeprowadziliśmy cykl konsultacji z zakresu wielokulturowości w szkole dla wszystkich nauczycieli i pracowników szkoły
    • zorganizowaliśmy 500 godzin dodatkowego języka polskiego jako obcego dla uczniów i uczennic cudzoziemskich
    • przeprowadziliśmy szkolenia dla nauczycieli i asystentów kulturowych zwiększające kompetencje interkulturowe personelu szkoły
    • przetłumaczyliśmy dokumenty szkolne na języki chiński i język wietnamski
    • zrealizowaliśmy cykl superwizji – będących wsparciem psychologiczno-pedagogicznym dla asystentów kulturowych
    • zorganizowaliśmy forum nauczycielskie, którego celem było pogłębienie wiedzy i zwiększenie umiejętności służących wypracowaniu strategii wielokulturowej szkoły
    • przeprowadziliśmy cyk 20 warsztatów akulturacyjnych dla uczniów obcokrajowców
    • przeprowadziliśmy szkolenia prawne dla nauczycieli i nauczycielek „Prawa ucznia cudzoziemskiego w polskiej szkole”
    • zorganizowaliśmy spotkania informacyjne dla wszystkich rodziców
    Projekt współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich.

zobacz pozostałe projekty